· El continuar utilitzant l’argumentació com eina educativa, a l’hora de justificar el perquè el cas exposat era un aprenentatge significatiu mitjançant l’ús de la tecnologia, m’ha servit per identificar, analitzar i construir els meus propis esquemes o realitzar canvis conceptuals, convertint-se així, alhora, en aprenentatge significatiu. També, quant als continguts propis de l’argumentació, jo ha ajuda a comprendre millor el perquè l’experiència aportada era significativa, analitzant els principis que ha de complir.
· Els models d’històries que sorgeixen a partir de les experiències d’altres persones són una bona eina d’aprenentatge significatiu. Les experiències dels altres, sobretot d’aquells casos que ens són familiars (vinculables als coneixements – experiència previs) ens ajuden a resoldre situacions o problemes a què hem de fer front. En el cas concret de la meva tasca com a educador, m’ha ajudat a conèixer històries d’altres mestres que em poden ser útils per aplicar la meva situació. El format de presentació i l’estructura en els models d’històries, també contribueixen a una millor organització dels casos, facilitant la seva organització interna.
· Finalment, l’ús de la tecnologia dins d’aquest procés d’aprenentatge també ha tingut un paper fonamental. L’ús de la base de dades KITE ha contribuït al coneixement d’experiències d’altres persones respecte a l’ús de la tecnologia dins de l’àmbit educatiu. Amb la utilització de la tecnologia es pot salvar la barrera del temps (experiències anteriors d’altres persones) i la de l’espai (gent de totes parts del món). També el motor de cerca del programa ha permès seleccionar casos en funció de determinades característiques com l’edat o les matèries referides. També a contribuït a possibilitar la interacció amb la resta de companys d’aula a l’hora d’aportar experiències pròpies, podent accedir-hi de manera remota.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada