PRESENTACIÓ DEL BLOG

Benvinguts i benvingudes

Primer de tot, em presentaré: El meu nom és Juan Antonio encara que tot el món em coneix com Juanan. Sóc mestre de suport d'Educació Infantil i alhora estic de coordinador de formació i activitats en una Escola de Temps Lliure i Animació d'Eivissa (Illes Balears) El poc temps que em queda disponible el dedico a ampliar coneixements que em puguin ajudar en la meva feina, tant en el col·legi com dins del món del temps lliure.

Sobre la meva illa (encara que sóc eivissenc d'adopció) he de dir que estic molt enamorat d'ella, p
erquè crec que és un lloc meravellós per viure i en el hi ha llocs realment excepcionals
(excepte en alguns mesos d'estiu... i sobretot per motius que tots coneixereu).

I una vegada fetes les presentacions, el motiu d'aquest blog és

crear un espai d'intercanvi d'opinió, experiències, materials i debats entorn de les Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació a l'Educació i, sobretot, que sigui una eina útil per la nostra feina com a docents i educadors.


dissabte, 30 de maig del 2009

Mini PAC 2.2 Modelant Històries

· Una de les primeres conclusions que puc extreure d’aquesta mini - activitat és la importància de l’aprenentatge significatiu dins del procés d’ensenyament - aprenentatge. L’experiència pròpia s’ha convertit en el millor aprenentatge que hagi pogut realitzar respecte al tema. M’he sentit protagonista a tota hora dels meus aprenentatges, ja que he estat jo qui he actuat de forma activa en aquest procés constructiu. També la reflexió contínua de cada decisió que he anat prenent o la manera d’afrontar les diferents tasques, ha ajuda a aconseguir l’objectiu principal.

· El continuar utilitzant l’argumentació com eina educativa, a l’hora de justificar el perquè el cas exposat era un aprenentatge significatiu mitjançant l’ús de la tecnologia, m’ha servit per identificar, analitzar i construir els meus propis esquemes o realitzar canvis conceptuals, convertint-se així, alhora, en aprenentatge significatiu. També, quant als continguts propis de l’argumentació, jo ha ajuda a comprendre millor el perquè l’experiència aportada era significativa, analitzant els principis que ha de complir.

· Els models d’històries que sorgeixen a partir de les experiències d’altres persones són una bona eina d’aprenentatge significatiu. Les experiències dels altres, sobretot d’aquells casos que ens són familiars (vinculables als coneixements – experiència previs) ens ajuden a resoldre situacions o problemes a què hem de fer front. En el cas concret de la meva tasca com a educador, m’ha ajudat a conèixer històries d’altres mestres que em poden ser útils per aplicar la meva situació. El format de presentació i l’estructura en els models d’històries, també contribueixen a una millor organització dels casos, facilitant la seva organització interna.

· Finalment, l’ús de la tecnologia dins d’aquest procés d’aprenentatge també ha tingut un paper fonamental. L’ús de la base de dades KITE ha contribuït al coneixement d’experiències d’altres persones respecte a l’ús de la tecnologia dins de l’àmbit educatiu. Amb la utilització de la tecnologia es pot salvar la barrera del temps (experiències anteriors d’altres persones) i la de l’espai (gent de totes parts del món). També el motor de cerca del programa ha permès seleccionar casos en funció de determinades característiques com l’edat o les matèries referides. També a contribuït a possibilitar la interacció amb la resta de companys d’aula a l’hora d’aportar experiències pròpies, podent accedir-hi de manera remota.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada