PRESENTACIÓ DEL BLOG

Benvinguts i benvingudes

Primer de tot, em presentaré: El meu nom és Juan Antonio encara que tot el món em coneix com Juanan. Sóc mestre de suport d'Educació Infantil i alhora estic de coordinador de formació i activitats en una Escola de Temps Lliure i Animació d'Eivissa (Illes Balears) El poc temps que em queda disponible el dedico a ampliar coneixements que em puguin ajudar en la meva feina, tant en el col·legi com dins del món del temps lliure.

Sobre la meva illa (encara que sóc eivissenc d'adopció) he de dir que estic molt enamorat d'ella, p
erquè crec que és un lloc meravellós per viure i en el hi ha llocs realment excepcionals
(excepte en alguns mesos d'estiu... i sobretot per motius que tots coneixereu).

I una vegada fetes les presentacions, el motiu d'aquest blog és

crear un espai d'intercanvi d'opinió, experiències, materials i debats entorn de les Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació a l'Educació i, sobretot, que sigui una eina útil per la nostra feina com a docents i educadors.


dilluns, 23 de març del 2009

Síntesi Debat CTS

La principal idea que extrec i que he adaptat a la meva forma de veure el món, després d’aquests debats i de les lectures realitzades, és comprendre l’estreta relació existent entre la societat i la tecnologia. La meva forma d’entendre la societat era que la tecnologia era la qual propiciava els canvis en la societat (més tecnodeterminista), i al veure que en els debats era la postura que havia d’adoptar, pensava que el meu treball i les meves aportacions serien molt fàcils de defensar. Però ha estat al trobar opinions contràries en els diferents debats i amb argumentacions bastant convincent, el que m’ha fet replantejar la veracitat d’una postura o altra.

Veure que ni el determinisme social ni el tecnològic poden donar una resposta clara a la relació existent entre tecnologia i societat, sense que per això quedin interrogants per respondre, m’ha fet adonar-me que ha d’existir un tipus de relació entre ambdues (Teixit sense costures) en la qual s’entengui la dependència mútua. La tecnologia i la societat no són realitats separades, sinó que es defineixen i constitueixen mútuament.

Una conseqüència d’això aplicat a l’àmbit educatiu, és ser conscient que hem de fer present aquesta realitat als nostres alumnes amb la finalitat de poder-los fer comprendre les conseqüències que això comporta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada