Una conseqüència d’això aplicat a l’àmbit educatiu, és ser conscient que hem de fer present aquesta realitat als nostres alumnes amb la finalitat de poder-los fer comprendre les conseqüències que això comporta.
dilluns, 23 de març del 2009
Síntesi Debat CTS
La principal idea que extrec i que he adaptat a la meva forma de veure el món, després d’aquests debats i de les lectures realitzades, és comprendre l’estreta relació existent entre la societat i la tecnologia. La meva forma d’entendre la societat era que la tecnologia era la qual propiciava els canvis en la societat (més tecnodeterminista), i al veure que en els debats era la postura que havia d’adoptar, pensava que el meu treball i les meves aportacions serien molt fàcils de defensar. Però ha estat al trobar opinions contràries en els diferents debats i amb argumentacions bastant convincent, el que m’ha fet replantejar la veracitat d’una postura o altra.
Veure que ni el determinisme social ni el tecnològic poden donar una resposta clara a la relació existent entre tecnologia i societat, sense que per això quedin interrogants per respondre, m’ha fet adonar-me que ha d’existir un tipus de relació entre ambdues (Teixit sense costures) en la qual s’entengui la dependència mútua. La tecnologia i la societat no són realitats separades, sinó que es defineixen i constitueixen mútuament.
Una conseqüència d’això aplicat a l’àmbit educatiu, és ser conscient que hem de fer present aquesta realitat als nostres alumnes amb la finalitat de poder-los fer comprendre les conseqüències que això comporta.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada